Siostry chciały zbudować sobie jednakowe domy.
Po wykonianiu kosztorysu okazało sie , że jednej z nich zabrakło
0,375 a drugiej 0,3 kwoty potrzebnej na budowę takiego domu postanowiły więc wspólnie zbudować jeden dom i obliczyły ze zostanie im wtedy 113 750 zł.
a.) Jle trzeba było mieć pieniędzy
na budowę domu zgodnie z kosztorysem ?
b.)Jle pieniądze miała każda z sióstr ?



bardzo proszę nie musicie podfawać wyniku ale jak to rozwiązać ??

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T19:17:05+01:00
113,750zl+375zl+300zl=114,425zl
114:2=57zl
425gr:2=212,5gr
58,125zl
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:25:22+01:00
A)
0,625x+0,7x=x+113750
1,325x-x=113750
0,325x=113750 /:0,325
x=350000
b) I siostra: 350000-0,3*350000=350000-105000=245000
II siostra: 350000-0,375*350000=350000-131250=218750