Czym była grecka polis?
Cym zajmowali się grecy?
Jakie funkcje w greckiej polis pełniły akropol i agora?
Które dokonania starożytnych Greków obecne są współcześnie?
Jakie cechy miała demokracja ateńska?
Czym była wielka kolonizacja?
Co wiesz o greckim tatrze, stadionie i igrzyskach olimpijskich?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:13:54+01:00
Grecka polis dzieliła się na małe państewka i miasteczka (miasta-państwa)
Grecy zajmowali się gospodarką, sztuką
Agora-plac na którym odbywały się handel i różne spotkania
Akropol-znajdował się tam partenon
Gospodarka, sztuka, handel itp.
Demokracja ateńska- mogli brać w niej udział obywatele od 18 roku życia czyli zgromadzenie ludowe
Wielka kolonizacja polegała na tym, że zdobywano państwa poza Grecją
Igrzyska Olimpijskie- 776r p.n.e
Teatr- pochodzi od boga Dionizosa
Stadion-palc na którym odbywały się Igrzyska
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T19:54:29+01:00
1. Państwo-Miasto
2.Rybołówstwo, żeglarstwo, rzemieślnictwo, wydobywanie surowców
3. Akropol - miejsce kultu,ośrodek władzy, Agora - rynek, centrum życia społecznego, spełniająca funkcje publiczne i dzielnice mieszkaniowe
4.Mitologia, igrzyska ( to sczelam )
5.Bezpośredni udział obywateli w polityce.
6.od VIII do Viw. p.n.e. trwała -to był największy ruch osiedleńców Hellady (mówiąc prościej w tedy założyli najwięcej kolonii)
7.Pierwsze odbyły sie w 776r. p.n.e. w Olimpii. Odbywały się ku czci boga Zeusa i trały 5 dni. Dyscypliny:
a)pięciobój: rzut dyskiem, rzut oszczepem, skok w dal, zapasy, bieg hoplitów
b)pankration
c)wyścigi rydwanów

Teatr - tragedie i komedie

Stadion - owalny
4 1 4