Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:10:59+01:00
ARCHIMEDES to Grecki filozof, matematyk. Odkrył on prawo wyporu.

JEGO WYNALAZKI:

-machiny obronne
-organy wodne
-udoskonalił wielokrążek i zastosował do wodowania statku
-przenośnik ślimakowy
-śruba Archimedesa
-zegar wodny

chyba to wszystko:)
36 3 36
2009-12-08T19:15:47+01:00
Archimedes żył ok 287-212 p.n.e był to grecki filozof, wybitny matematyk. Mieszkał w Syrakuzach.


Odkrycia Archimedesa

-prawo Archimedesa
-aksjomat Archimedesa
-zasadę dźwigni – sławne powiedzenie Archimedesa "Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę Ziemię"
-prawa równi pochyłej
-środek ciężkości i sposoby jego wyznaczania dla prostych figur
-pojęcie siły

wynalazki:

-śruba Archimedesa
-przenośnik ślimakowy
-zegar wodny
-machiny obronne


28 3 28