Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:11:15+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T19:12:50+01:00
200g 10-procentowego roztworu wodorotlenku potasu rozcieńczono,dolewajac 100 g wody.Oblicz stęzenie procentowe otrzymanego roztworu.
mr=200g
Cp1=10%
ms=(mr*Cp)/100% = 200*10/100 = 20 g
mr2 = 200+100=300g
Cp2= (ms/mr)*100% = (20/300) *100 = 6,67%
2009-12-08T19:13:04+01:00
Stężenie 10 % oznacza, że w 100 g roztworu mamy 10 g substancji rozpuszczonej.

Policzymy, ile jest substancji rozpuszczonej w 200 g roztworu:

100 g roztworu----------------------------10 g substancji
200 g roztworu----------------------------x (g substancji)

x = 20 g substancji

----------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz dolewamy 100 g wody, i mamy:

masa substancji = 20 g

masa roztworu = 200 g (roztworu) + 100 g (wody) = 300 g

Podstawiamy do wzorku na stężenie procentowe (Cp):

20 g * 100 % / 300 g ≈ 6,67 %

Pozdro))