Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-04T16:59:03+02:00
Dane:
v₁ = 80km/h
t₁ = 1h45 minut = 1,75h
t₂ = 2h

Szukane:
v₂ = ?

Aby rozwiazać to zadanie, należy użyć tylko jednego wzoru. Zauważ, że nie znamy drogi jaką przebył ten pociag. Liczymy ja przekształcając wzór na prędkość:

v=s/t => s = v*t

s₁=v₁*t₁ = 80km/h* 1,75h = 140km

W obu przypadkach droga jest taka sama więc s₁=s₂.
Teraz tylko liczymy v₂ podstawiając do wzoru na prędkość odpowiednie wartości:

v₂=s₂/t₂ = 140km/2h = 70km/h

ZADANIE ROZWIĄZANE :)

Pozdrawiam,
matteushq;)
2009-09-04T17:01:26+02:00
1godz 45 min=1,75h
v=s/t
s=v*t
s=80km/h*1,75h=140km
v=s/t
v2=140km/2h=70km/h