Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:28:11+01:00
Ad2 Polska i Litwa połączone zostały osobą monarchy, wybieranego wspólnie oraz wspólnym Sejmej, w którym zasiadali posłowie i senatorowie polscy oraz litwescy
Wspólna miala być również polityka zagraniczna. Odrębne (choć odpowiadające sobie) pozostawały: urzędy wojsko i skarby.

ad1
Było to korzystne dla rzeczypospolitej, gdyż zawarcie unii oznaczało ostateczne ukształtowanie się i chwilowe wzmocnienie demokracji szlacheckiej, ustroju, który objął swym zasięgiem teren RP obojga narodów. Powstało państwo wielonarodościowe, wielowyznaniowe i wielokulturowe, potrafiące bez większych konfliktów współżyc ze sobą
1 5 1
2009-12-08T20:00:51+01:00
1. Chciał radzić silnym i ogromnym krajem, które nie było by podzielone na dwie cz ęsci, z której każda miała by osobną kulturę, język itp.

2. wspólne-sejm, król
osobne- nie wiem ;(