Zad1.Połącz :

A.Herakles
B.Militades
C.Sokrates
D.Homer
E.Fidiasz

1.wybitny rzeżbiarz
2.dowódca grecki
3.król Persów
4.opisał bohaterów wojny trojańskiej
5.mityczny bohater
6.filozof

Zad2. Ile lat mineło od bitwy pod maratonem?

Zad3.Wskaż conajmniej 4 różnice między igrzyskami greckimi a współczesnymi.

Zad4.Porównaj oligarchię w Spracie z monarchią despotyczną.

Zad5. Starożytna Grecja lezała w ...... na półwyspie ..... ;
składała się z .....-.....

Zad6. Napisz z jakich osiągnięć starożytnych Greków korzystamy współcześnie.

3

Odpowiedzi

2009-12-08T19:21:42+01:00
A-5
B-2
C-6
D-4
E-1

zostaje

3.król Persów

Bitwa pod Maratonem 490r.p.n.e.
490+2009=2499

Inne miejsca odbywanie się igrzysk, inne dyscypliny,nagrody,uczestnicy,publiczność.

dalej nie wiem


Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:24:13+01:00
1.a-5
b-2
c-6
d-4
e-1
2.2009+490+1=2500
3. -moga uczestniczyc kobiety
-jest wiecej konkurencji
-nie ma dzieci
-trwaja dluzej
6.mapa siwata
-klepsydra
-twierdzenie pitagorasa i talesa
-liceum
2009-12-08T21:12:03+01:00
A.-5
B.-2
C.-6
D.-4
E.-1

Odp 2. Od wojny pod maratonem minęło 2499 lat.