Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-04T17:13:56+02:00
X - Wiek Agnieszki
x+5 - wiek Basi teraz
x+5-2(x+5) - wiek Basi rok temu

x+5+x+5-2(x+5)=x
2x+10-2x+10=x
10=x

Nie jestem pewna co do tego rozwiązania. Sprawdź wynik w podręczniku na końcu jak jest.
2009-09-04T17:47:00+02:00
X=wiek Agnieszki
x+5 - wiek Basi
x-1 - wiek Agnieszki rok temu
½(x-1) - wiek Basi rok temu

½(x-1)=x-1-5 / *2
x-1=2x-8
x-2x=1-8
-x=-7
x=7