Czym była grecka polis?
Cym zajmowali się grecy?
Jakie funkcje w greckiej polis pełniły akropol i agora?
Które dokonania starożytnych Greków obecne są współcześnie?
Jakie cechy miała demokracja ateńska?
Czym była wielka kolonizacja?
Co wiesz o greckim tatrze, stadionie i igrzyskach olimpijskich?
PLIS NA JUTRO PILNE!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-08T19:29:48+01:00
W teatrze ateńskim wystawiano tragedie i komedie. Tragedia- sztuka smutna, w której głowny bohater, albo ponosił śmierć, albo klęskę.Komedia- to sztuka wesoła, żartobliwa, ośmieszająca wady i słabostki ludzkie.Co 4 ku czci Zeusa odbywały się w Olimpii igrzyska sportowe.Pierwsze odbyły się w 776 r.p.n.e.Na czas igrzysk ustawały wszelkie wojny. Zawodnicy startowali w : skoku w dal, bieg na krótki dystans, rzut oszczepem, zapasy, a potem doszły jeszcze : bosk i wyścigi rydwanów.Zwycięzca igrzysk otrzymywał wieniec laurowy i stawał się bohaterem całej Grecji ;)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T19:41:16+01:00
1. Państwo-Miasto
2.Rybołówstwo, żeglarstwo, rzemieślnictwo, wydobywanie surowców
3. Akropol - miejsce kultu,ośrodek władzy, Agora - rynek, centrum życia społecznego, spełniająca funkcje publiczne i dzielnice mieszkaniowe
4.Mitologia, igrzyska ( to sczelam )
5.Bezpośredni udział obywateli w polityce.
6.od VIII do Viw. p.n.e. trwała -to był największy ruch osiedleńców Hellady (mówiąc prościej w tedy założyli najwięcej kolonii)
7.Pierwsze odbyły sie w 776r. p.n.e. w Olimpii. Odbywały się ku czci boga Zeusa i trały 5 dni. Dyscypliny:
a)pięciobój: rzut dyskiem, rzut oszczepem, skok w dal, zapasy, bieg hoplitów
b)pankration
c)wyścigi rydwanów