Monter musi przyczepić tabliczki na drzwi w bloku . Ma pojedyncze tabliczki . Drzwi jest 393 . Ile będzie tabliczek z numerkiem 3 ? Czy monterowi starczy pieniędzy na kupno tyle samo tabliczek do innego bloku jeśli jedna tabliczka kosztuje 2.50 a monter ma 544 zł ?

3

Odpowiedzi

2009-09-04T17:32:42+02:00
Takich tabliczek bedzie 149.

149 razy 2.50 = 372.50. monterowi starczy pieniędzy, bo ma 544zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-04T17:55:36+02:00
3*39=117
117+9*3=144
144+83+1=228-liczba tabliczek z trójkami

228*2,5zł=570zł-łączny koszt tabliczek

570>540

Nie wystarczy pieniędzy na zakup tabliczek
2009-09-04T17:57:56+02:00
3, 13, 23, 30, 31, 32, 33, 33, 34, 35, 36, 37, 38,39,43,53,63,73,83,93,103,113,123,
130,131,132,133,133,134,135,136,137,
138,139,143,153,163,173,183,193,203,
213,223,230,231,232,233,233,234,235,
236,237,238,239,243,253,263,273,283,293,
393-300=93 +1=94 + ilosc wypisanych u gory numerkow=
= 158 tabliczek

2,5*158=395 zl ma 544 zl wiec nawet mu zostanie