Uzupełnij tekst wstawiając w odpowiednie miejsca podane pojęcia.

tętnice, żyły, prawa komora, lewy przedsionek, aorta, tętnica płucna,

W krwiobiegu duzym krew pozbawiona tlenu jest transportowana .............., a krew natleniona .................. .
Z ............................... do krwiobiegu płucnego krew ................ jest transportowana tętnicami. Z krwiobiegu płucnego (małego) krew wraca do ............................. .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:32:01+01:00
1żyłami
2tętnicami
3lewego przedsionka
4odtlenowana
5prawej komory
97 3 97
2009-12-08T19:39:08+01:00
W krwiobiegu duzym krew pozbawiona tlenu jest transportowana żylami, a krew natleniona tetnicami.
Z lewegoprzedsionka do krwiobiegu płucnego krew odtlenowana jest transportowana tętnicami. Z krwiobiegu płucnego (małego) krew wraca do prawej komory.
48 3 48