Chemia Nowej Ery
Zadanie 81 strona 40

Mając do dyspozycji pierwiastki chemiczne: siarkę, tlen, wodór, sód, napisz słownie przebieg sześciu reakcji chemicznych.

1. __________________
2. __________________
3. __________________
4. __________________
5. __________________
6. __________________

Proszę szybko o odpowiedź!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:33:58+01:00
Tlen+wodór= tlenek wodoru
siarka+sód=siarczek sobu
tlen=sód= tlenek sodu
tlen+ siarka= tlenek siarki
siarka=wodór= siarczek wodoru
wodór=sód= wodorek sodu
36 4 36
2009-12-08T19:35:16+01:00
1.
siarka+wodór --> siarkowodór
2.
wodór + tlen --> woda
3.
sód + tlen --> tlenek sodu
4.
siarka + tlen --> tlenek siarki
5.
siarka+ sód-> siarczek sodu
6.
wodór + sód -> wodorek sodu
40 4 40
2009-12-08T19:38:10+01:00
Siarka + wodor ---> siarkowodór
tlen + wodór ---> tlenek wodoru
tlen + siarka ---> tlenek siarki
tlen + sód ---> tlenek sodu
siarka + sod ---> siarczek sodu
wodor + sod ---> wodorek sodu
17 4 17