Odpowiedzi

2009-12-08T19:42:32+01:00
B=2a

Obw=a+2b
Obw=a+4a
Obw=5a
25cm=5a
a=5cm
b=2a
b=10cm

Odp. Ramię ma długość 10 cm, a podstawa 5 cm.
2009-12-08T19:43:41+01:00
X - długość podstawy

2 x - długość ramienia

x + 2 * 2 x = 25 cm

5 x = 25 cm

x = 5 cm (długość podstawy)

2 x = 2 * 5 cm = 10 cm (długość każdego z ramion)

Pozdro))
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:47:32+01:00
Dane:
obwód = 25cm
a(a to podstawa ) = ½b ( b to jedno ramię )

szukane :
b= ?
a=?


25 : 5 = 5 - 25 bo obwód , a dzielę na 5 bo tyle jest ½b
czyli podstawa = 5 cm
ramię = 5*2 = 10 cm


Jeśli wypiszesz dane i szukane możesz dostać pochwałę . Ja przynajmniej tak mam i pani mówi że tak robi prawdziwy matematyk :D

Mam nadzieję że dasz najlepszą odp. bo starałam sie Ci to dobrze wytłumaczyć