Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T19:45:12+01:00
Mydła są solami sodowymi lub potasowymi wyższych kwasów tłuszczowych głównie kwasów palmitynowego, stearynowego i oleinowego. Odczyn wodnych roztworów mydeł jest zasadowy, ponieważ w roztworach wodnych mydła jako Sole słabych kwasów i mocnych zasad są zhydrolizowane na Kwas i zasadę. O zasadowym odczynie roztworu decyduje obecność jonów wodorotlenowych w roztworze. Mydła są powszechnie stosowane jako środki piorące i myjące, gdyż posiadają zdolność emulgowania tłuszczu. Roztwór mydła wraz z tłuszczem brudu tworzy emulsję, którą już łatwo usuwa woda
11 2 11
2009-12-08T19:47:42+01:00
Mydło i detergenty zmniejszają napięcie powierzchniowe cieczy. Ułatwiają przez to pranie czy np. mycie naczyń itp. ; ]
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:49:02+01:00
Mydło-dzięki mydle zarazki które są na dłoniach ,,spalają się''
dzięki czemu są w 81%procentach odkażone
detergenty-takie jak:szampon zapobiega natłuszczaniu się włosów i chroni przed łupieżą,płyn do kąpieli:pomaga pozbyć się brudu,osadu naskórnego i wygładza skóre
11 4 11