Odpowiedzi

2009-12-08T20:02:21+01:00
⅗ = 216/360
Pw = ⅗ * π r²
18 = ⅗ * r²
r² = 18: ⅗
r² = 18 * 5/3
r² = 30
r≈ 5,5
a teraz metodą dedukcji wychodzi że długość łuku wychodzi ⅗ π

bo
Lw = 2r + łuk
Lw = ⅗ * 2 *π * r
Lw = 2r * ⅗π
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T00:17:44+01:00
Pole wycinka kołowego wynosi 18π cm i stanowi 3/5 pola koła.
Podaj miarę kąta środkowego wyznaczającego ten wycinek oraz promień koła i długość łuku tego wycinka .


18π= ⅗ π r² /:π
18 = ⅗ r²
r² = 18: ⅗
r² = 18 * 5/3
r² = 30
r= √30

3/5*360⁰=216⁰

l=3/5*2πr
l=3/5*2π*√30
l=6√30/5 π cm
czyli ok.6,57 cm
2 4 2