Odpowiedzi

2009-12-08T20:01:46+01:00
Grupa etniczna-ludność zamieszkująca pewien region ,wchodząca w skład danego narodu,lecz majaca odrębną gwarę ,swoistą kulturę ,nazwę,poczucie więzi grupowej.Głównymi grupami etnicznymi w Polsce są;Ślązacy,Górale,Mazurzy,Kaszubi i Kurpie.

NARODOWOŚCI
Niemcy-350 tys.
Białorusini-230 tys.
Ukraińcy i Łemkowie-220 tyś.
Cyganie-25 tys.
Litwini-25 tys.
Słowacy-20tys
Wietnamczycy-20-tys.
Żydzi-15 tys.
Rosjanie-12 tys
Ormianie-8 tys
Grecy-5 tys
Czesi-3 tys.
Tatarzy-3 tys
Macedończycy-1-tys.


WIADOMOŚCI ;VADEMECUM MATURA 2009 geografia wyd.OPERON
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:04:50+01:00
1)
Cechy grup etnicznych:
- żyje w obrębie danego społeczeństwa
- członkowie grupy etnicznej jako źródło swej przynależności upatrują we wspólnej
historii, w posiadaniu wspólnych przodków
- grupa etniczna opiera się na sieci interakcji społecznych
- posiada własne symbole związane z poczuciem swej odrębności

2)
Niemcy, Ukraińcy, Białorusini, Litwini, Słowacy, Czesi, Żydzi, Romowie, Rosjanie, Ormianie i Tatarzy
3 4 3