Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:58:42+01:00
X - wiek julki
x + 13 wiek agnieszki

x + x+ 13 = 23
2x = 23-13
2x=10 /:2
x=5

x + 13 = 18
julka ma 5 lat, a agnieszka 18
2009-12-08T19:59:08+01:00
Razem - 23 lata
Agnieszka ma 5 lat
Julia ma 18 lat
2009-12-08T20:01:39+01:00
Julia i Agnieszka maja razem 23 lat. Agnieszka urodizła się 13 lat wcześniej niż Julia. Oblicz wiek Agnieszki.

x - wiek Agnieszki
y - wiek Julii

x + y = 23
y = x-13

y + x = 23
y - x = -13

2y = 10 |:2
y = 5 lat ma Julia

x + y = 23
x = 23 - 5
x = 18 lat ma Agnieszka