W poniedziałek babcia Joanny sprzedawała na targu jagody w cenie 12 zł za 1 kg a babcia Julii pa 14 zł za 1 kg.We wtorek babcia Joanny postanowiła podnieść swoją cene o 5 %,a babcia Julii-Obniżyć o 10%.U kogo we wtorek jagody były tańsze .Prosze o obliczenia:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T19:59:35+01:00
Cena jagod babci joanny we wtorek rowna się: 12zł+ 5%*12zł=12,60 zl
a u babci julii 14-10%*14=12,6
tceny sa rowne
1 5 1
2009-12-08T19:59:57+01:00
12 - cena za 1kg u babci Joanny
14 - cena za 1kg u babci Julii

12 - 100%
x - 105% - Cena po wzroście u babci Joanny(na krzyż)


14 - 100%
x - 90 % - Cena po spadku u babci Julii(na krzyż)


Porównujesz ceny i Ci wychodzi ;) Pozdrawiam
1 3 1