W rajdzie samochodowym o tytuł najoszczędniejszego auta na trasie 240km uzyskano następujące zużycie paliwa:I miejsce-10,224l;II miejsce - 11,328l; III miejsce 11,952 l. Jakie zużycie paliwa na 100 kilometrów miały samochody, które zajeły trzy pierwsze miejsca?
Z obliczeniami proszę;*
z góry dziękuję;];**

3

Odpowiedzi

2009-12-08T20:03:30+01:00
Wszystko rozwiązujemy układając proporcję:

I miejsce
10,224l 240km
x l 100km

x=10,224×100÷240
x=4,26 l

II miejsce
11,328l 240km
x l 100km

x=11,328×100÷240
x=4,72 l

III miejsce
11,952 l 240km
x l 100km

x=11,952×100÷240
x=4,98 l
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:03:43+01:00
I
240km=10,224l
100km=x
240x=1022,4l/240
x=4,24l

II
240km=11,328l
100km=x
240x=1132,8/240
x=4,72l

III
240km=11,952 l
100=x
240x=1195,2/240
x=4,98l
4 2 4
2009-12-08T20:09:00+01:00
Najpierw najlepiej oblicz ile na 20 km:
I 10,224:12=0,852l
II 11,328:12=0,944l
III 11,952:12=0,996l
potem na 100 km:
I 0,852*5= 4,26l
II 0,944*5=4,72l
III0,996*5=4,98l

To jest najlatwiejszy sposob
2 1 2