Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T13:15:21+01:00
Święty Aleksy urodził się w bogatym rzymskim domu,jego rodzicami byli Eufamijan i Aglijas.Jego rodzice długo nie mogli miec dzieci,lecz Bóg wysłuchał wreszcie ich próśb, i obdarzył ich synem,któremu nadano imię Aleksy.Jako młodzieniec wyróżniał się pobożnością,a w dzień zaślubin z Famijaną opuścił dom i żonę.Rozdał wszystkie swoje dobra i udał się na żebraczą wędrówkę.W mieście Laodycei z obrazu schodzi do niego Matka Boża.Po powrocie do rodzinnego Rzymu nierozpoznany przez nikogo,mieszka pod schodami własnego domu,bity i upokarzany przez służbę swego ojca.Śmierc gdy przyszła do Niego,był na nią przygotowan.Spisał na kartce swój żywot,a ową kartkę mogła jedynie odebrac od Niego jego żona.W chwili Jego śmierci wszystkie dzwony w Rzymie zaczęły dzwonic bez widocznej przyczyny,nikt nie wiedział co to może oznaczac.Wówczas pewien mały chłopiec powiedział o śmierci świętego.Przybyli tam kapłani i kardynałowie,a nawet sam cesarz.Na miejsce przybyła również żona,i dopiero wówczas rozpoznano w zmarłym syna Eufamiana.
1 5 1
2009-12-09T18:25:14+01:00
Św aleksy urodził się w bogatej rodzinie i w czas nocy poślubnej ze swoją "świeżo upieczoną" żoną-Famijaną,poczczuł że to właśnie teraz wzywa go Bóg
więc św aleksy opóścieł swój dom i z tego powodu w rodzinie powstał smutek bo uważali że on nie żyje.aleksy zaczął nowe życie,skromniejsze,biedniejsze.Cały dobytek oddał ludziom ubogim i sam przyjął taką postać.Był uważany za zwykłego żebraka
pewnego dnia gdy żebrał pod kościołem zstąpiła Matka Boska i za sprawą klucznika otworzyła mu drzwi świątyni .
klucznik opowiedział tę historię ludziom w mieście więc aleksy nie chcąc rozgłosu opóścił miasto i powrócił do swojego domu nierozpoznany przez nikogo i zamieszkał pod schodami.Pewnego dnia poczuł,że nadchodzi kres jego życia i w liście spisał wszystko co działo się podczas jego nieobecności.po śmierci Aleksy trzymał w dłoni list,którego nikt nie był w stanie wyciągnąć z jego rąk,mogła to zrobić jedynie jego żona. po przeczytaniu jego wszyscy dowiedzieli sie że był żebrakiem.



praca samodzielna

licze na naj
1 3 1