Rowerek dziecięcy kosztował pod koniec wakacji 580zł.We wrześniu obniżono jego cenę o 10%, w październiku o 20%.I ile złotych obniżono cenę rowerka we wrześniu,a o ile jeszcze w październiku?Wynik zaokrąglij do pełnej złotówki.


PODAJCIE OBLICZENIA !!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:09:10+01:00
580zł - 100%
580zł x 90% = 580zł x 0,9 = 522zł <---wrzesień
522zł x 80% = 522zł x 0,8 = 417,60zł ≈ 218zł <---październik
1 1 1
2009-12-08T20:08:56+01:00
100%------>580zł
10%-------> 58zł
580zł-58zł= 522zł

100%-----> 522zł
10%------> 52zł
20%------> 104zł

Odp. We wrześniu cenę rowerka obniżono o 58zł, a w październiku o 104zł.
3 3 3
2009-12-08T20:12:06+01:00
To tak:
początkowa cena roweru to 580 zl
pierwsza obnizka o 10 %
10% z 580 to 58
100% - 580
10% - x
x= 10 * 580/100= 5800/100=58 zl
580 - 58 = 522 zl i to jest cena po 1 obniżce
2 obnizka o 20 %
20% z 522 to
100% to 522
20% to x
x= 20 * 522/100= 10440/100=104.4 zl
522 - 104zl = 418zl
ODP. we wrzesniu obnizono o 58 zl a w pazdzierniku o 104 zl.
1 1 1