Z tego samego miejsca i w ta sama strone wyjechaly rownoczesnie samochod z predkoscia 54km/h i rowerzysta z predkoscia 36 km/h. Pojazdy jechaly ze stałymi predkosciami. Po uplywie 45 min kierowca zatrzymal sie i zaczekal na kierowce. Jak daleko byl rowerzysta od samochodu w momencie zatrzymania sie oraz jak dlugo czekal kierowca na rowerzyste?
Pilnee ;(

2

Odpowiedzi

2009-12-08T20:12:36+01:00
Vs=54km/h
Vr=36km/h

3/4*54=40,5KM <-TYLE PRZEJECHAŁ SAMOCHÓD
3/4*36=27KM <- TYLE PRZEJECHAŁ ROWERZYSTA(w 45minut)
x*36=40,5 (porównanie prędkości rowerzysty do dystansu samochodu)
x=1.125= 1godzina i 15minut
75-45=30
ODPOWIEDŹ: Kierowca samochodu czekał 30minut
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:29:33+01:00
Dane
V1=54 km/h
V2=36 km/h
t=45 min = 0,75 h
Szukane
s1
s2
s3
t2

V1=s1/t
54=s1/0,75
s1=54*0,75
s1=40,5 (km/h*h)=(km)

s2=36*0,75
s2=27 (km/h*h)=(km)

s3=s1-s2=40,5-27= 13,5 km

V2=s3/t2
36=13,5/t2
t2=13,5/36
t2=0,375 (km*h/km)=(h)
2 5 2