Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:14:03+01:00
Dzwon zygmunta znajdujący sie w katedrze wawelskiej w Krakowie odlano z brązu, który jest stopem miedzi 80% i cyny 20% .Do jego wykonania użyto 8784 kg miedzi .Ile kilogramów wazy ten dzwon

8784 = 80%
8784 : 80 = 1%
1% = 109,8
100% = 109,8 * 100
100% = 10980 kg wazy dzwon
17 4 17
2009-12-08T20:14:54+01:00
X - waga dzwona
0,8 * x = 8784 / 0,8
x = 10980kg
odp Dzwon waży 10980kg.
6 3 6
2009-12-08T20:15:13+01:00
80%=8784kg
100%=x
x=(100%*8784kg)/80%
x=10980kg
4 2 4