Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:23:14+01:00
1.Oblicz pole i obwód koła opisanego na trójkącie równobocznym o boku 18cm.
2. Oblicz pole koła opisanego na trójkącie prostokątnym o przyprostnych 16 cm i 16 pierwiastek 3.


1.R=a∫3/3=18∫3/3=6∫3
P=πR²=π(6∫3)²=108π
P=108π

2. jeżeli kąt opisany w kole ma 90 stopni to musi być on oparty na średnicy, więc:
a²+b²=c²
16²+(16∫3)²=c²
256+768=c²
1024=c²
c=32

r=16
P=πr²=256π

Odp
a)108π
b)256π
1 1 1
2009-12-08T20:29:48+01:00
1.
a=18
d=a√2
d=18√2
r=9√2
P=πr²
P=π(9√2)²
P=162π cm²
Ob=2πr
Ob=2π9√2
Ob=18√2π cm

2.
(16√3)²+16²=d²
768+256=d²
1024=d² /√
d=32
r=16
P=πr²
P=π16²
P=256π cm²
2 5 2