ZADANIA DO LEKTURY PRZEDWIOŚNIE


http://www.speedyshare.com/files/19689631/Zdj__cie189.jpg

http://www.speedyshare.com/files/19689688/Zdj__cie193.jpg

http://www.speedyshare.com/files/19689722/Zdj__cie195.jpg

http://www.speedyshare.com/files/19689798/Zdj__cie206.jpg

http://www.speedyshare.com/files/19689837/Zdj__cie210.jpg


zadania maja byC wykonane porzadnie wiec jezeli ktos nie umie to niech sie wcale za nie nie bierze

NIE SPAMOWAC

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T21:37:11+01:00
1. D
2.a) wybuch I wojny św. i powołanie do wojska w związku z powszechną mobilizacją Seweryna Baryki (początkowo rodzina otrzymywała od niego wiadomości, a po pewnym czasie władze wojskowe zawiadomiły jego żonę, że został uznany za zaginionego);
b) wybuch i przebieg rewolucji październikowej ukazanej na przykładzie miasta Baku, a poprzedzonej walkami Tatarów i Ormian zakończonymi ostatecznie rzezią Ormian; prezentacja całego szeregu bulwersujących scen związanych z wypadkami rewolucyjnymi- liczne przypadki bezprawia i mordów w ramach finalizowania zadawnionych porachunków, ogólny chaos, głód zagrażający wszystkim, strumienie krwi płynące ulicami miasta, stosy trupów rzucane do morza i wyrzucane na brzeg przez fale; c) wojna polsko-rosyjska w 1920r. Związana z powszechnie deklarowanymi chęciami uczestnictwa w walkach o wolność ojczyzny (uczestniczył w nich również podobnie jak niemal wszyscy studenci Cezary Baryka wraz ze swoim przyjacielem Hipolitem Wielosławskim, któremu uratował życie, a po zakończeniu walk udał się wraz z nim do Nawłoci, rodzinnego majątku Wielosławskich

3.
1. Chłodek
2. Odolany
3. w Baku
4. Nawłoć
5. Moskwa
6. Charków
7. Warszawa

4.Szklane domy: c
nawłoć: f
wiatr od wschodu: d

5. Karusia: A Ł N P R S T E S K
Wanda: B C G M O H U
Laura: D F I J L

6.D
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-09T00:11:18+01:00
ZAD.6. co ich różniło to jest D
a.
Baku staje się miejscem rzezi Ormian dokonanych przez Turków azerbejdżańskich. Cezary cudem odnajduje ojca, wraz z którym udaje się w długą i trudną podróż do Polski.
b.
W tym rozdziale, razem z Cezarym, poznajemy świat polskiej arystokracji, a także wsi folwarcznej. Stanowi on kontrast dla świata poznanego w czasie wojny i powojennej tułaczki repatriacyjnej.
c.
Gdy drogę robotnikom zastępują żołnierze, Baryka odłącza się od grupy i sam idzie do przodu Baryka wyszedł z szeregów robotników i parł oddzielnie na ten szary mur żołnierzy.
ZAD.4 określenia
a.B
b.F
c.D
TYTUŁ CZĘŚCI:GATUNEK
Szklane domy:biografia
Nawłoc:romansowa,
Wiatr od wschody:polityczna
ZAD.1
moim zdaniem nieprawdziwa jest odpowiedz D.
ZAD.5
WANDA:
H
O
G
M
C
LAURA:
F
J
I
A
L
KARUSIA:
S
Ł
N
T
D