Kierowca wyruszył z gdańska o godzinie szustej piętnaście i dotarł do warszawy o dziesiątej trztdzieści przejechał w tym czasie 360km wracając z warszawy jechało pół godziny dłużej w którą stronejechałz większą średnią prędkością i o ile większą

3

Odpowiedzi

2009-12-08T20:28:24+01:00
Vśr=cała droga/cały czas

Od 6:15 do 10:30 mamy 3h 15min, czyli 3,25h
t₁=3,25h

Vśr₁=360km/3,25h
Vśr₁=₁=ok. 110km/h

30min=0,5h
3,25h-0,5h=2,75h
t₂=2,75h

Vśr₂=360km/2,75h
Vśr₂=ok. 130km/h

130km/h-110km/h=20km/h

Odp.: Z większą średnią prędkością samochód jechał z powrotem. O 20km/h.
2009-12-08T20:34:05+01:00
6:15 ------ 10:30
jechal 4:15

1)

360km na 4h 15min

4h 15min = 4,25

360 : 4,25 = 84.7 km/h (w zaokragleniu)

2)

4h 45min

360 km na 4h 45min

4h 45min = 4,75

360 : 4,75 = 75.8 km/h (w zaokragleniu)

84,7 - 75,8 = 8,9

Z wieksza srednia jechal do warszawy o 8,9 km

Nie wiem czy dobrze bo nie mam dzisiaj MUSKU xD ale jak cos to napisz na prywatnej to poprawie ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:38:14+01:00
Od 6:15 do 10:30 jest 4h 15min = 4,25
360 : 4,25 = ok 84 km/h
4h15min+30min = 4h45min=4,75
360:4,75=ok 75km/h
84km/h - 75km/h =9km/h
odp. Z większą średnią prędkością jechał do Warszawy, o 9km/h