Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:29:39+01:00
Filozofia stoicka powstała w III wieku przed naszą erą w Atenach ok. III w p.n.e.Głosiła ona, że to co jest zgodne z rozumem jest zgodne z naturą, a to, co z nią zgodne, jest dobre i rozpoznanie tego jest cnotą. Dla stoików cnota stanowiła jedyne dobro moralne, z którego wynikały wszystkie pozytywne działania. Stoicy starali się być obojętnymi na wszelkie wydarzenia, a ich ideałem był mędrzec rozumny i wolny, który potrafił trwać w spokoju nawet tuż po śmierci najbliższej mu osoby.
23 3 23
2009-12-08T20:30:34+01:00
Mhm... stoicy uważali, że to co zgodne z naturą jest dobre i jest jakby cnotą. Prawdziwego stoika nie dotykały takie rzeczy jak afekt czy zacofanie. Cechowali się oni głównie spokojem, stąd powiedzenie "stoicki spokój". Lubowali się w melancholii i zamyśleniu. Traktowali cały świat jakby był jednym wielkim organizmem, o który trzeba dbać.
11 4 11