Rowerzysta przebył trasę 40 kilometrów w ciągu 3 godzin.Przez pierwszą godzinę przejechał 32,5% trasy,przez drugą 50% pozostałego odcinka drogi.Ile kilometrów przebył rowerzysta w ciągu trzeciej godziny jazdy ?

PROSZĘ O OBLICZENIA !!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:37:06+01:00
40km - 100%
40km x 32,5% = 40km x 0,325 = 13km <--- 1 godz.
40km -13km = 27km
27km x 50% = 27km x 0,5 = 13,5km <--- 2 godz.
40km - (13km + 13,5km) = 13,5km <--- 3 godz.

Odp. W ciągu trzeciej godziny jazdy przejechał 13,5km.
9 4 9
2009-12-08T20:38:31+01:00
32,5+50=82,5%
100-82,5=17,5%
W ciągu trzeciej godziny rowerzysta przejechał 17,5 kilometra.
6 4 6
2009-12-08T20:42:38+01:00