Napisz prawda czy fałsz :) i napisz poprawnie

1. w czasie oblężenia syrakuz archimedes podpalał żymsie statki za pomocą pocisków zawierających ropę nawtową??

2. historycy przez stulecia uważali opowieści o ognistych zwierciadłach archimedesa za wymyślone ??

3. archimedes zginoł podczas eksperymętow z ogniem??

4. uważa się że starożytni grecy mogli wykorzystać do podpalenia wrogich statków miedzianą lub srebrną blachą??

5. mimo wielu wątpliwości współczśni naukowcy nie zaprzeczają że ogniste zwierciadła mogły istniec naprawdę ??

pardzo prosze o odpowiedzi 1 będzie uznana za najlepsz :)

2

Odpowiedzi

2009-12-09T13:09:05+01:00
1.prawda
2.prawda
3.fałsz (zginął podczas 2 wojny punickiej)
4.prawda
5.fałsz
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T13:13:43+01:00
1. w czasie oblężenia syrakuz archimedes podpalał żymsie statki za pomocą
pocisków zawierających ropę nawtową?? - Prawda
2. historycy przez stulecia uważali opowieści o ognistych zwierciadłach archimedesa za wymyślone ?? - Prawda
3. archimedes zginoł podczas eksperymętow z ogniem?? - Fałsz (zamordowali go rzymianie)
4. uważa się że starożytni grecy mogli wykorzystać do podpalenia wrogich statków miedzianą lub srebrną blachą?? - Prawda
5. mimo wielu wątpliwości współczśni naukowcy nie zaprzeczają że ogniste zwierciadła mogły istniec naprawdę ?? - Fałsz