Kto najlepiej wytłumaczy co to jest metafora oraz porównanie dostanie najlepszą odpowiedź. Dodam jeszcze że biorę pod uwagę:
Co to jest - Metafora oraz Porównanie. Najlepiej napisać własnymi tekstem. Żeby dowiedzieć się co to jest. Po prostu nie ściągać z neta.
Po dwa przykłady zdań [ 2- Metafora oraz 2- Porównanie ]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:41:04+01:00
Metafora (inaczej przenośnia) - mówimy coś za pomocą wyrazów w przenośni
np. okruch nocy
oko błękitu

Porównanie - wskazujemy do czegoś podobieństwo (X jak Y)

np. twardy jak skała
zimny jak lód
3 4 3
2009-12-08T20:42:03+01:00
Metafora - inaczej przenośnia jest to związek frazeologiczny o innym znaczeniu niż dosłowny sens wyrazów

np bujać w obłokach -to nie znaczy że siedzisz w obłokach i bujasz sie XD
marzyć o niebieskich migdałach

porównanie to znaczy że porównujemy coś do czegoś


silny jak lew
wolny jak żółw


licze na naj

3 1 3
2009-12-08T20:42:54+01:00
Metafora - przeniesienie znaczenia wyrazu na inny wyraz. np. poorane czoło, złote serce
Porównanie - uwydatnienie cech jakiegoś przedmiotu na podstawie zestawienia go z innym przedmiotem. np. głupi jak but, pewne jak w banku