Odpowiedzi

2009-12-08T20:41:38+01:00
Zastosowanie:
- palniki
- butle gazowe
- produkcja kwasów (kwas azotowy (V))
- maski tlenowe
- tlen z powietrza do procesorów przemysłowych

ogólnie można dodać-Tlen jest używany do spalania węglowodorów, tworzenia tlenków.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:48:23+01:00
Tlen jest niezbędny w procesach spalania, wietrzenia skał, rdzewienia metali i butwienia szczątków organizmów żywych. Wykorzystuje się go m.in. do produkcji kwasów i uzyskiwania wysokich temperatur w palnikach acetylenowo-tlenowych.Medycyna już od dawna, doceniając duże znaczenie tlenu, wykorzystuje go w leczeniu chorób oraz podczas operacji. Wciąż jednak tlen używany jest do leczenia skutków, a nie przyczyn chorób

Tlen jest niezbędny w procesie oddychania, a także w większości procesów spalania prowadzących do wytworzenia energii. Oprócz tego stosuje się go w palnikach do cięcia i spawania metali, jest utleniaczem w wielu syntezach przemysłowych, stosuje się go do uszlachetnienia stali oraz jako utleniacz paliw rakietowych. Duże ilości tlenu zużywane są do wytwarzania wysokich temperatur w palnikach do spawania, cięcia i topienia trudno topliwych metali. W fazie ciekłej jest stosowany jako utleniacz paliwa rakietowego.
1 5 1