Czym jest przypowieść ?
omów symbolicznie i dosłownie znaczenie przypowieści o siewcy, miłosiernym samarytaninie, synu marnotrawnym, robotnikach w winnicy, pannach mądrych i głupich, wdowim groszu :)







tylko nie piszcie że nie wiecie bo nie po to daje to zadanie do rozwiązania :PP
pliskaaa :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:50:21+01:00
Przypowieść (parabola) - utwór narracyjny o funkcji moralistycznej.

przypowieści o siewcy
Siewca-Jezus
Ziarno-słowo Boże
Ptak-szatan
Ziarno,które upadło na drogę -ludzie nie wierzący
Ziarno,które upadło między skały -ludzie którzy przyjmują słowo boże , ale ich wiara jest słaba
Ziarno,które upadło pomiędzy chwasty- wierni ,którzy przyjmują słowo boże ze względu na dobro materialne
Ziarno,które upadło na zyżną glebe - chrześcijanie ,ktorzy sluchaja slowa boze ,głosza je ,ich wiara jest ogromna


synu marnotrawnym
Syn Młodszy-chrześcijanin,który zgrzeszył,ale z czasem zrozumiał swój błąd
Syn starszy - chrześcijanin,ktory jest cały czas przy bogu
Ojciec - Bóg


robotnikach w winnicy
Gospodarz -dobry ,sprawiedliwy,nie musi wyjaśniać dlaczego jednych wynagradza bardziej szczodrze,a innym daje mniej
Robotnicy-pracują cały dzien zgodnie z nakazami gospodarza.Pracujący tylko godzine to ci ktorzy sie pod koniec życia nawrócili.
Przypowieść uczy że nie powinniśmy zazdrościć innym bożych łask ,ale cieszyć się z ich dobra.


11 4 11
2009-12-08T20:56:03+01:00
Przypowieść czyli inaczej parabola jest to utwór w którym opowiadana jest historia zwykłego człowieka. Przypowieści mają zazwyczaj dwa znaczenia. Jedno dosłowne, a drugie symboliczne.

Przypowieść o synu marnotrawnym
Symboliczne jej znaczenie jest takie że syn marnotrawny gdy zrozumiał że źle postąpił postanowił nawrócić się i prosić o wybaczenie ojca.
Dosłowne jest jej znaczenia że synem marnotrawnym współcześnie nazywa się człowieka, któremu na niczym nie zależy i bez namysłu wydaję pewną kwotę, a później żebrze od rodziców, znajomych lub na ulicy.
5 3 5