A)Samolot przeleciał odległość 2400 km w ciągu 4 godzin.
Z jaką średnią prędkością leciał?
b)Pieszy przeszedł 1,5 km w ciągu pół godziny.Z jaką szedł prędkością?
c)Kombajn w ciągu 5 minut pokonuje odległość 100.Jaka jest prędkość kombajnu?
d)Pies w ciągu 12 sekund przebiegł 150 m. Z jaką prętkością biegł pies?

PROSZĘ WAS!! TO NA JUTRO... WSZYSTKIE OBLICZENIA PRZEPISZCIE. Z GÓRY DZIĘKI ;)

3

Odpowiedzi

2009-12-08T20:48:15+01:00
A)
s=2400 km
t=4h
V=s/t
V=2400/4 km/h= 600km/h
b)
s=1,5 km
t=0,5h
V=1,5/0,5 km/h= 3km/h
c)
s=100m
t=5 min= 5*60s=300s
V=100/300 m/s= ok. 0,3m/s
d)
s=150m
t=12s
V=150/12 m/s=12,5m/s
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:51:18+01:00
V=s/t
a)V=2400km/4h=1200km/2h=600km/1h= 600km/h (kilometrów na godzine)

b)30min/15min=15min/0,75km=3min/0,15km=20km/min (kilometrów na minte)

c) nie umiem rozwiązać bo przy 100 nie podałas jednostki

d) 150m/15s=30m/3s=10m/s (metrów na sekunde)
2 3 2
2009-12-08T20:54:08+01:00
A)Samolot przeleciał odległość 2400 km w ciągu 4 godzin.
Z jaką średnią prędkością leciał?

2400km : 4h = 600km/h

ODP.: Samolot leciał ze średnią prędkością 600km/h

b)Pieszy przeszedł 1,5 km w ciągu pół godziny.
Z jaką szedł prędkością?

1,5km : 0,5h = 3km/h
(/\ 0,5h = poł godziny)

ODP.: Pieszy szedł z prędkością 3km/h.

c)Kombajn w ciągu 5 minut pokonuje odległość 100.Jaka jest prędkość kombajnu?

"...odległość 100.Jaka..."
nie wiem jaką odległość niema jednostki ale myśle że chodzi o metry

0,1km : 5min = 1,2km/h

ODP.: Kombajn jechał z prędkością 1,2km/h.

d)Pies w ciągu 12 sekund przebiegł 150 m. Z jaką prętkością biegł pies?

Przepraszam nie wiem zerknij do innych odpowiedzi
2 4 2