Odpowiedzi

2009-12-08T20:50:07+01:00
Wzory: pole koła =πr²,,,obwód=2πr,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 2πr=6πcm→r=6:2=3cm,,,,pole=π×3²=9π²,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 2πr=10πcm→r=10:2=5cm,,,pole=π×5²=25πcm²,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, d=8m,czyli r=4m,,,,,,2πr=2π×4m=8πm,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, d=6m,czyli r=3m,,,,,,2πr=2π×3m=6πm-pozdrawiam
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T20:50:21+01:00
1.
Ob=6π cm
Ob=2πr
6π=2πr / :π
6=2r /:2
r=3 cm
P=πr²
P=π3²r
P=9π cm²


Ob=10π cm
Ob=2πr
10π=2πr / :π
10=2r /:2
r=5 cm
P=πr²
P=π5²r
P=25π cm²

2.
d=8m
r=4m
l=2πr
l=2π4
l=8π m

d=6m
r=3m
l=2πr
l=2π3
l=6π m
1 5 1