Odpowiedzi

2009-12-08T20:48:40+01:00
1) zamiana skali na kilometry
1cm na mapie = 200000 cm w terenie
1cm na mapie = 2km w terenie
18cm na mapie = xkm w terenie
2)ułożenie proporcji
1/18=2/x
18*2=1*x
x=36km
Odp. Długość rzeki wynosi 36 km.
2009-12-08T20:49:02+01:00
Jeżeli skala wynosi 1:200 000 znaczy to, że jeden cm na mapie odpowiada 200 000 cm w rzeczywistości więc 2 km. Jeśłi na mapie droga wynosiła 18 cm to w rzeczywistości będzie wynosić:

18 × 2km = 36km.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T20:49:34+01:00
1:200 000 to 1cm na mapie to 200 000 cm w rzeczywistości
18 cm*200 000cm=3600000cm to zamieniamy na metry
36000m=36 km