Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T23:26:21+01:00
2. * brak scen fantastycznych, erotycznych, zbiorowych, brutalnych,
* język elegancki,
* zasada stosowności,
* brak dekoracji,
* chór obecny na scenie cały czas pełni rolę komentatora (wyraziciela poglądów),
* losem bohatera rządzi fatum,
* nie ma zwycięzców, są sami pokonani,
* trzy jedności:
-miejsce ( tylko jedno miejsce)
-czas ( jeden dzień)
-akcja ( zawężenie treści do jednego, głównego wątku)
* mimesis- występują tylko "wielkie" postacie, np. szlachetnie urodzone, pochodzące z zamożnych
2009-12-08T23:27:01+01:00
1 Rola genealogii w świecie Homera odgrywała bardzo znaczącą rolę, jak chociażby w "Królu Edypie" gdzie przepowiednia powiedziała, że Edyp zabije swojego prawdziwego ojca (Lajosa) i poślubi własną matkę ( Jokastę).

2 Tragedię charakteryzuje : przedstawianie wydarzeń mitycznych, podniosły styl,wierszowane wypowiedzi aktorów oraz pieśni chóru.
8 2 8