Odpowiedzi

2009-12-08T21:09:11+01:00
Srednica 20cm, czyli promień 10cm,narysuj okrąg,cięciwę i jej końce połącz ze środkiem okregu,otrzymasz Δrównoramienny rozwartokątny,od środka poprowadz h tego Δ,on podzieli ci ten Δ na 2 jednakowe Δ prostokątne o przeciwprostokątnych = r=10cm,i przyprostokatnej =połowie cięciwy,,,druga przyprostokątna to własnie odległość twojej cięciwy od środka okręgu,,,,,,,,,,,,,,,,, z pitagorasa ją obliczysz: 6²+h²=10²,czyli h²=100-36,,,h²=64,,czyli h=8cm=odpowiedz do zadania-pozdrawiam
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T21:12:21+01:00
D=20cm
r=10cm

6²+x²=10²
36+x²=100
x²=100-36=64
x=8
2 4 2