Zapisz w postaci sumy algebraicznej :

a) iloczyn dwóch kolejnych liczb naturalnych z których mniejszą jest n-2

b) iloczyn dwóch kolejnych liczb parzystych nastepujących po liczbie 2n

c) iloczyn dwóch kolejnych liczb nieparzystych poprzedzających liczbę 2n+1

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T21:12:25+01:00
A)
n-2*n-1
b)
4n*6n
c)2n-1*2n-3

licze na naj
2009-12-08T21:13:11+01:00
A) iloczyn dwóch kolejnych liczb naturalnych z których mniejszą jest n-2


(n-2)+(n-2+1)=2n-3

b) iloczyn dwóch kolejnych liczb parzystych nastepujących po liczbie 2n
(2n+2)*(2n+4)

c) iloczyn dwóch kolejnych liczb nieparzystych poprzedzających liczbę 2n+1
(2n+1-4)*(2n+1-2)