Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T21:24:05+01:00
X, x+1, x+2-trzy kolejne liczby naturalne
x^2+(x+1)^2+(x+2)^2= x^2+x^2+2x+1+x^2+4x+4= 3x^2+6x+5=3(x^2+2x+1)+2
zatem dzieląc przez 3 mamy x^2++2x+1 i resztę 2
3 2 3
2009-12-08T21:27:47+01:00
Podaję przykłady:
1²+2²+3²=1+4+9=14
pokażę to na ułamku : 14/3=4całe i 2/3

3²+4²+5²=9+16+25=50
50/3=16 całych 2/3

4²+5²+6²=16+25+36=77
77/3=25 całych i 2/3

i tak daleeeej...
3 2 3