Określ,jaką funkcję jaka pełni samogłoska ,,i" wyrazach z

wiekami,wschodnich,Indiach,książę,miał,niebieskie,ciemne,niewielkie,najczęsciej,nosił,białą,fioletowe,spodnie,błękitną,kamizelkę,zielony,diamentem,gładkiego,jedwabiu,niezwykłej,dobroci,sprawiedliwości

,,i"zmiękczające spółgłoski oraz tworzące sylaby.............

,,i"tylko zmiękczające spółgłoski.........................

,,i"tylko tworzące sylaby.....................................


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T10:29:05+02:00
1: wiekami, Indiach, książę, błękitną,
2: miał, niebieskie, ciemne, niewielkie, najczęściej, białą, fioletowe, spodnie, zielony, diamentem, gładkiego, jedwabiu, niezwykłej
3: wschodnich, nosił, kamizelkę, dobroci, sprawiedliwości
30 3 30
2009-09-05T11:42:50+02:00
Zmiękczające i tworzące sylaby: wiekami, nosił, błękitną, kamizelkę, dobroci, sprawiedliwości

tylko zmiękcza: wiekami (1. sylaba), wschodnich, książę, miał, niebieskie, ciemne, niewielkie, najczęściej, nosił, białą, fioletowe, spodnie, zielony, diamentem, gładkiego, jadwabiu, niezwykłej, sprawiedliwości (2. sylaba)

tylko tworzące sylabę: Indiach
20 3 20