Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T09:51:05+02:00
Wydaje mi się, że jeśli 70% produktu to 20l, to z proporcji 30% produktu to ≈8,57l

30%*20l=70%*b
b=≈8,57l

ale tylko jeśli te % dotyczą objętości (litrów)

jeszcze można zsumować te litry, bo w sumie nie do końca wiadomo, o co chodzi w zadaniu
więc produkt w litrach miałby 28,57 l
2009-09-05T09:58:27+02:00
70% = 20l
30% = x

70%*x = 100%*20l /70%
(x=100%*20l) /70%
skreslasz 0 oraz %
x=200l /7 =28,7

20l + 8,57l = 28,57 = 100% Produktu :)
2009-09-05T10:10:05+02:00
70% z liczby x = 20l
70%*x=20
70/100x=20
7/10x=20 |*10
7x=200 |/7
x=28 4/7 l - tyle wynosi niewiadoma c

a+b=c
20+b=28 4/7
b=28 4/7 - 20
b=8 4/7 l - tyle wynosi 30 % (czy jakoś tak)