Odpowiedzi

2009-12-08T21:51:20+01:00
1. Obniżka pierwsza:
15% z 3000zł= 450zł
3000zł-450zł=2550zł

2. Obniżka druga:
15% z 2550zł=382,50zł
2550zł-382,50zł=2167,50zł

Odp.Po dwukrotnej obniżce komputer będzie kosztował 2167,50zł

Mam nadzieję, że pomogłam. Liczę na naj. ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T21:53:41+01:00
Komputer przed obniżką - 3 000 zł
Po pierwszej obniżce:
3 000 - 100%
x - 15%
x = (15*3 000) : 100 = 450 zł
3 000 - 450 = 2550 zł
Po drugiej obniżce:
2 550 - 100%
x - 15%
x = (2 550*15) : 100 = 382,50 zł
2550 - 382,50 = 2167,50zł
Odp. Po drugiej obniżce komputer będzie kosztować 2 167,50 zł

Liczę na naj :)
2 5 2
2009-12-08T21:53:04+01:00
Będzie koztował 2100 zł
ponieważ:
15% z 3000 to 450, a była obniżona dwukrotnie czyli 900
i 3000-900=2100
9 2 9