UKŁADY RÓWNAŃ

Mały Olgierd często kupuje pieczywo.
Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki.
Twierdzi ,że wydał 3 zł
Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł.
Mama Olka podejrzewa , że albo sprzedawca sie pomylił albo olek zgubił część pieniedzy. Czy watpliwości mamy olka są uzasadnione?

z obliczeniami

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T21:53:27+01:00
X-cena chleba
y- cena bułki
2x+4y=3/*(-3)
3x+6y=5 /*2

-6x-12y=-9
6x+12y=10
dodajemy stronami i mamy 0=1
zatem mamy wątpliwości są uzasadnione, bo układ jest sprzeczny
1 5 1
2009-12-08T21:58:26+01:00
X- cana chleba
y- cana bułki

2x+4y= 3 /:2
3x +6y= 5

x= 1,5-4y
3*(1,5-4y)+6y=5

x= 1,5-4y
4,5-10y=5

x= 1,5-4y
-10y=0,5 /:(-10)

x= 1,5-4y
y=-0,05

x=1,5-0,2
x=1,3
2,6+0,2=/=3
3,9+3=/=5

=/= nie równa się
1 5 1