#include <iostream.h>
main()
{
int i ; //definicja obiektu int o nazwie i
cout << "Podaj jakas liczbe: ";
cin >> i ;
if (i - 4) cout << " zmienna i mala wartosc inna niz 4" ;
else cout << " zmienna i mala wartosc rowna 4" ;

}

Mam napisany program C++.
Co trzeba wpisać żeby po wykonaniu polecenia program się automatycznie nie zamykał

3

Odpowiedzi

2009-09-05T10:15:20+02:00
Żeby ten sposób działał dopisz w bibliotekach na początku:
#include <conio.h>

na końcu programu wpisz :

getch();

i program zamknie się dopiero po naciśnięciu dowolnego klawisza.

2009-09-05T10:40:26+02:00
Jeśli piszesz na windowsie to spróbuj:

system("PAUSE");

czeka do wciśnięcia klawisza, do tego potrzebna Ci bilbioteka:

stdlib.h

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T11:16:19+02:00
Getchar(); // czeka aż naciśniesz enter

tyle, ze ja pisze na Linuksie, ale na windzie pewnie tez powinno tak działać. ja bym to napisala tak:

#include <iostream>

using namespace std; // zdefiniowanie przestrzeni nazw ktora nazywa sie std (standardowa w c++) inaczej nałeżałoby pisać std:: przed cout i cin
int main()
{
int i;

cout<<"Podaj jakas liczbe:";
cin>>i;
cin.ignore(); //zignorowanie nacisniecia entera (liczba ktora wpiszesz nie zawiera enter)
if (i - 4) cout << " zmienna i mala wartosc inna niz 4" ;
else cout << " zmienna i mala wartosc rowna 4" ;

getchar();
return 0; // zwraca że program wykonał się poprawnie, lub co spowodowaloi błąd