Odpowiedzi

2009-12-08T22:01:48+01:00
Http://zadane.pl/zadanie/170717
---> tutaj bardzo fajnie jest zrobione :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T22:02:52+01:00
Tęczówka ze źrenicą:
r=6mm
P=πr²=π*36mm²

źrenica:
r=1mm
P=π*1mm²

a)
P źrenicy/P tęczówki ze śrenicą = π*1mm² / π*36mm²= 1/36

b)
pole tęczówki:
P=π*36mm²-π*1mm²=π(36mm²-1mm²)=35π mm²
1 5 1
2009-12-08T22:03:15+01:00
0,12dm=12mm,,,średnica oka=12mm,czyli promień=6mm,,,,,,, ,,,, średnica żrenicy=2mm,czyli promień =1mm,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, pole tęczówki oka=πr²=π×12mm²=144πmm²,,,,,pole żrenicy=π×1mm²=πmm²,czyli żrenica to ¹/₁₄₄ cześć oka,,,,,,,,,,,, b]polew teczówki obliczyłam wyżej,wynosi 144πmm²-pozdrawiam