Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T22:05:50+01:00
Pozytywne: wykorzystanie w hamulcach, pisanie po tablicy( ścieranie kredy)
negatywne: zużywanie się opon w samochodzie czy jakiś części zawieszenia

zwiększenie: zwiększyć chropowatość powichrzeni ściernej i ścieranej
zmniejszenie : użycie smaru lub zmniejszenie chropowatości
5 4 5
2009-12-08T22:08:54+01:00
Pozytywne
tarcie opon pojazdów o drogę zwiększa się za pomocą umieszczania na oponach bieżnika
tarcie butów o chodnik zwiększa się poprzez sypanie chodnika piaskiem
negatywne
tarcie nart o śnieg zmniejsza się poprzez woskowanie nart
2 2 2
2009-12-08T22:10:18+01:00
Tarcie przeszkadza w ruchu, ale bez tarcia nie byłoby ruchu.
Pytanie należy sformułować inaczej - jak tarcie "pomaga" i jak równocześnie "przeszkadza".
Gdyby nie tarcie nie poruszałby się samochód.
Nie tylko by nie ruszył, nie poruszałby się, tak jak teraz porusza się. Między kołami o podłożem musi być tarcie, by samochód mógł skręcić.
Tarcie pożyteczne to tarcie, które przydaje się nam do życia, np. fakt, że możemy chodzić. Gdyby nie było tarcia byśmy się ślizgali :p Za to tarcie przeszkadza np. w pracy silnika. Przez różne smary itd. staramy się je zmniejszyć
1 1 1