Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T22:26:31+01:00
Oporami ruchu nazywamy wszystkie siły działające na poruszające się ciało fizyczne, które przeciwdziałają poruszaniu się tego ciała.

Rodzaje oporów ruchu:
tarcia
lepkości
toczenia
wzniesienia
aerodynamiczny
bezwładności

Aby zmniejszyć tarcie możemy zastosować na daną powierzchnie smar. Kolejną metodą na zmniejszanie oporów ruchu jest konstrukcja aerodynamiczna, czyli opływowa.
2009-12-08T22:28:08+01:00
Oporem ruchu nazywany siłę która utrudnia/opóźnia ruch. Wektor oporów ruchu jest zawsze przeciwny do ruchu ciała na które działa (opór). Opór można zmniejszyć przez aerodynamiczny kształt ciała
1 5 1