Gdyby 4 osoby przeszły z partii Cymbałków do partii Trąbek, obie partie liczyłyby tyle samo członków. Gdyby z partii Trąbek 4 osoby przeszły do partii Cymbałków, to w Cymbałkach byłoby 3 razy wiecej członków niż w Trąbkach.
Ile osob nalezy do Trąbek

podpowiedz to :
układ równań

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T22:54:56+01:00
X - ilości osób w partiach Trąbek
y - ilości osób w partiach Cymbałków

y-4 = x+4
y+4 = 3(x-4) = 3x-12
Odejmuje od drugiego równania pierwsze (żeby skrócić y ) i mam
8 = 2x-16
x = 12

odp. Do Trąbek należy 12 osób.
2009-12-08T23:04:21+01:00
XC=xT
xC+4=3(xT-4)

xC-xT=0
xC+4=3xT-12

xC-xT=0 => xC=xT
xC-3xT=-16

xC-3xC= -16
-2xC = -16
xC = 8

C = 8 + 3*4 = 20
T=8 + 4 = 12

Do Trąbek należy 12os.