Odpowiedzi

2009-12-08T22:51:12+01:00
Obwód 2πr=80π
r=40
P=πr²
P=π40²=1600π
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T22:52:49+01:00
O=2×pi×r
czyli 80/2=40
r=40
P=pi×r²
P=1600pi
a dokladniej
P=1600×3,14
P=5024
2009-12-08T22:54:07+01:00
Dane:
L = 80π

Szukane:
P = ??

Rozwiązanie:

L = 2*π*r
r = 80 : 2 = 40(cm)
P = π*r^2 - (r do kwadratu)
P = π*(40*40) = 3.14*1600(cm) = 5024(cm^2) - (cm kwadratowego)

Odp: Pole koła wynosi 5024(jednostka może być w zadaniu inna niż cm, ale wynik i tak będzie taki)