Jak sie liczy Pole i Obwód ? bo nie uważałem na Matematyce :P
A mamy jutro Kartkówkę . I do czego służy takie coś np:
1 m=0,001 km
1m kwadratowych = 0,001 km * 0,001 km = 0,000001 km
1000m kwadratowych = 1000 * 0,001 km * 0,001 km = o,001km
1a=100m kwadratowego
1ha=100a = 10.000 m kwadratowego <<co to wgl jest ?


Dzieki i Pozdrawiam

3

Odpowiedzi

2009-12-08T23:01:23+01:00
Oj... Zależy, czego pole i czego obwód. ;)
1 m=0,001 km
1m kwadratowych = 0,001 km * 0,001 km = 0,000001 km
1000m kwadratowych = 1000 * 0,001 km * 0,001 km = o,001km
1a=100m kwadratowego
1ha=100a = 10.000 m kwadratowego są to jednostki pola. Obwód dodajesz wszystkie boki. Pole mnożysz boki.
7 4 7
2009-12-08T23:05:22+01:00
Pole i obwód czego??? - z tych zamian jednostek wnioskuję, ze jesteście w temacie o polach figur płaskich - i myślę że chodzi Ci o pole i obwód kwadratu i prostokąta...

Obw. kwadratu - 4a = a+a+a+a - gdzie a to bok kwadratu.
Pole kwadratu - a² = a*a - gdzie a to bok kwadratu.

Obw. prostokąta - 2a+2b = a+a+b+b - gdzie a to krótszy bok a b - dłuższy.
Pole prostokąta - a*b - gdzie a to krótszy bok a b - dłuższy

Te równania to zamiany jednostek... Przydadzą Ci się w zadaniach jak będziesz miał/a podane np: zamień 1.4km² na ha...
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T23:07:57+01:00
Pole koła- πr²
obwód koła-2πr
obwód pozostałych figur to suma wszystkich boków
pole trapezu-(a+b)*h i to wszystko podzielic na 2- czyli w nawiasie podstawa górna dodac podstawa dolna razy wysokość i wszystko podzielic na 2
pole rónoległoboku-a*h-czyli bok * wysokość
pole rombu-(e*f)÷2- przekątna razy przekatna podzielic na 2
pole prostokata-a*b- c zyli bok razy bok
pole kwadratu-a²-czyli bok do kwadratu
przyklady ktore wypisales to zamiana jednostek, np. 2m-200cm
9 3 9